Lay me down on a bed of roses

Mycket tankar snurrar i huvudet just nu. Det faktumet är att jag flyr landet till varmare bräddgrader om några ynka veckor är en stor del av det. Har nog inte insett att jag ska ta mitt pick och pack och lämna familj, vänner och flytta till Sydney på obestämd tid. För de som känner mig kommer det nog inte som någon stor överraskning. Att smaka på världen ligger i min ack så rastlösa natur. 
Samtidigt som spännigen är på topp så finns det en klump i magen. Att faktiskt lämna allt det trygga här hemma för vad jag vågar kalla ett nytt liv. Nog för att det bara handlar om ett år på sig höjd så står jag inför ett nytt land, nytt språk, nya människor..ett nytt jag? Hmm kanske..faktum är att vi känner inte oss själva förrän vi blir placerade in sitationer som vi är obekanta med. Oavsett vad som händer, vem jag möter och vilka motgångar jag kommer att möta är jag övertygad om att det här kommer bli en erfarnhet för mig att bära med mig resten av livet. 
 
När vi ändå halkar in på erfarenheter. Jag har ändå hunnit med att resa en hel del. Något jag aldrig lär mig att packa lagom (fantastiskt ord ändå) och är alltid ute i sista stund. Nog för att jag är en ganska rastlös själ som är rätt så kass på att planera. Faktum är att jag är helt värdelös på det, men med ålder kommer erfarenhet. 
Nästa grej på min alldles för långa to do list är inköp av en vettig ryggsäck. 
Ska inte ut och vandra på några bergstoppar men mitt tålamod för at släpa runt på en resväska finns inte. 
Betydligt snällare mot både kropp och knopp att invetsera i en vettig ryggsäck. 
Om någon i min närhet har tips på en vettig rygga för en slant som inte gör att plånboken blöder får ni gärna hojta till. 
 
Den här dagen tog slut fort, i skrivande stund är klockan 18.37. I helgen väntas långa pass på jobbet, vilket helt plöstligt kändes extra jobbigt när sommaren bestämde sig att knacka på dörren såhär de sista dagarna i Augusti. 
Nåväl, efter varit sjukskriven ett par dagar är de enda rätta att komma in i rutiner igen. Visste ni att sorg sätter sig i kroppen och att fysisk aktivitet är bevisat lindra det (tur att man snittar tiotusen steg på ett arbetspass!) 
 
-Travel is the only thing that you can buy that makes you richer.