Sydney

Jo men inspirationen till rubriker är fasiken som bortblåst. Idag har jag iallafall spenderat hela dagen med att göra med RSA (responsibal service of alcohol) vilket du behöver för att kunna jobba inom bar/café här, vilket de flesta backpackers gör. Det är alltså en kurs på sex timmar om vad man bör tänka på vad som gäller när man serverar alkohol, hur man hanterar onyktra människor osv. Till och med instruktören beklagade över sig hur värdelöst detta är att det är sex timmar av våra liv vi aldrig komma få tillbaka. Jahapp, men var bara att genomlida det. Det hela avslutades med ett prov där man skulle svara på 32 frågor (kunde man inte så var de bara fråga så fick man svaret). Så efter det så satte jag mig och drack kaffe på ett café och tittade på när regnet började dra in över Sydney. Nu i skrivande stund är jag tillbaka hemma hos Brian (som jag bott hos sedan några dagar) och imorgon flyttar jag till mitt nya ställe i Bondi. Lite nervös då jag hela tiden envisas med att gå vilse. Nåja tur att det finns gps och att det alltid är lätt att flytta (men kommer bo 5 minuter från stranden med buss). 
Så nu är nästa steg att försöka hitta ett jobb (blir nog att ta tag i de ordentligt på måndag). 
Sydney är en jäkligt dyr stad och pengarna rinner tyvärr iväg betyligt fortare än vad man räknar med. 
Ikväll ska vi bara ta de lugnt, vi pratade om att käka gelato tidigare men med tanke på vädret så känns inte det speciellt aktuellt. Blir kanske netflix och popcorn, vi får se!
 
Måste även tillägga om att det råkar vara någon som läser bloggen och befinner sig i Sydney får de gärna höra av sig! Faktum är att det lätt blir lite ensam och inte super enkelt att lära känna nytt folk i en storstad. Måste ändå säga att jag faktiskt börjar tycka om Sydney. Kan inte säga att jag var super förtjust i staden från början men det känns som att den gets to me på något vis. Jag är även helt värdelös på att fota, ska försöka skärpa mig så här kommer en bild från Bondi beach för häromdagen. Ska försöka att skärpa mig! 
 
 
 
jessica

Kul att du äntligen uppdaterade oss! :D Hoppas flytten gick bra. Hörs snart igen vännen <3