Well darn

Hej på er!
 
Hur mår ni? Bra hoppas jag, med mig är det fint. Har sedan igår flyttat in i ett rum i Rose Bay (typ 5 minuter med buss från Bondi beach). Vi är totalt 4 tjejer som bor här i uthyringsdelen på ett hus. Super mysigt, dock har jag bara hunnit med att träffa Anna (också svensk) som bor här. Det är lite långt in till stan men för nu så får det helt enkelt funka! Nu är nästa process att hitta ett jobb, tänkte ge mig ut imorgon och dela ut CV:n runt Bondi junction. Har även suttit på gumtree (australienska blocket) och sökt massa jobb! Dock är de lite klurigt då de flesta vill att man ska ha tidigare erfarenhet. De flesta jobb är café/bar/resturang vilket jag aldrig jobbat med tidigare. Nåja, jag ska göra mitt bästa för att sälja in mig själv! Känner äntligen hur jag verkligen börjar trivas här i Sydney (första dagarna var jag beredd på att vända och åka hem, seriöst) men nu känner mig inte redo att åka hem på långa vägar!
Hur som helst har jag spenderat dagen inne i stan, mötte upp Andreas (svensk kompis) som hade printat ut en drös CV:n till mig från sitt hostel. Sedan mötte jag upp Matilda, Dilan och Linda som var tillbaka från surfcamp. Vi gick och käkade lunch (inte direkt det bästa jag ätit) men all utemat känns som en riktig lyxvara som backpacker. 
De andra tjejerna kommer börja resa östkusten från och med imorgon och vara borta två månader och jag önskar dem lycka till! Jag känner ändå att jag tagit rätt beslut och stannat kvar i Sydney. Är glad att jag har gått min egen väg och faktiskt gjort det här utan stöttning från de andra (eller stöttat har de såklart gjort men på egen hand). 
Annars har jag spenderat dagen med att promenera runt i området, Dilan hängde med och hämtade sitt pass som låg i min väska. Är nära till havet här och är ganska backigt så finns fantastiska vyer att se! 
Just nu kollar jag på 100 åringen som försvann på Netlix, chocken när jag insåg att den fanns på aus Netflix!
Var även till Coles en sväng och köpte läsk och chips, är ju ändå lördag. 
Ska fortsätta glo på film nu, nu vet ni lite om vad som händer iallafall! 
Utsikt från en park några hundra meter från där jag bor, man kan se opera huset och harbor bridge om man kollar noga!
 
jessica

Jag tycker absolut du gjorde rätt beslut! Fixa någonstans och bo och jobb. Lycka till. Underbart att höra att du trivs :) <3