Hello cookie

Har en lugn stund på jobbet så passar på att slänga in ett blogginlägg (tur att chefen inte läser de här).
Gårdagen spenderades hos mormor som fyllde 85år, hon hade inhandlat smörgåstårta för 2500kr så har ätit mig rätt less på smörgåstårta vid de här laget. Dessutom känner jag av allt fett idag, känner mig rejält svullen. Kroppen mår helt enkelt bra av att äta bra! Jag försöker skära ner lite på gluten, har märkt att jag mår så mycket bättre av det. Har blivit en trend med att utesluta laktos och gluten, förstår inte varför man väljer det. Knäckemackor är ändå livet. Nåja, bättre att lyssna på kroppen.
För er som inte vet så pluggar jag matte på komvux, ska ha mitt muntliga prov imorgon (över dator) och känner mig inte alls förberedd. Värsta som kan hända är att de går åt fanken, då får jag lösa det efter Australien helt enkelt. Att jobba heltid och plugga har kanske inte varit mitt klokaste beslut någonsin. Är jag i ett nötskal, tar mig lätt vatten över huvudet och har fått sjukskriva mig för uttmattningsdepression förut. Typiskt jantelagen att man alltid ska kunna göra hundra saker samtidigt och dessutom glänsa. Verkligheten ser faktiskt inte ut så, måste påminna mig själv om det.

Bild från igår